Sociālie tīkli

Velti laiku uzņēmuma attīstībai un uztici sociālo tīklu pārvaldību mums.

Sociālo tīklu analīze
Sociālo tīklu satura plāns
Satura izveidošana
Ikmēneša rezultātu apkopojums
Sociālo tīklu grafika.

Sociālo tīklu komunikācija

Mūsdienās, pastāvoši un kvalitatīvi sociālo mediju konti ir neatņemama uzņēmumu digitālā mārketinga sastāvdaļa. Kvalitatīvs un regulārs saturs ne tikai veicina uzticamību zīmolam no klientu puses, bet arī kalpo kā bezmaksas reklāma un papildus klientu servisa platforma. Taču, lai gan teorijā regulāru ierakstu veikšana neizklausās tik sarežģīta, sociālo mediju pārvaldīšana un satura plānošana ir ilgstošs process, kura veikšana iekļauj viens no otra atšķirīgus faktorus. Ir nepieciešama dažādu sociālo mediju platformu izpēte, pielāgojot un izvēloties tās, balstoties uz uzņēmuma veidu, mērķauditoriju un produktu vai pakalpojumu. Katrai platformai ir savs algoritms, ierakstiem optimālākie attēlu un video izmēri un pieejamās opcijas, kuras iespējams utilizēt. Papildus vizuālajam materiālam nāk tekstu izveide uzņēmumam atbilstošā stilā. Sociālo mediju menedžmenta galvenais mērķis ir radīt labu iespaidu par kompāniju, to personificēt, iesaistīt esošos klientus kā arī piesaistīt jaunus.

Kuras ir pasaulē populārākās platformas?

Balstoties uz 2022. gadā iegūtiem datiem, populārākā sociālo mediju platforma pasaulē ir Facebook, kam seko tādas vietnes kā Youtube, Whatsapp, Instagram, Tiktok. Taču no šīm, atlasot uzņēmumiem būtiskākās un piemērotākās platformas, galvenokārt kontu izveidei atkrīt Youtube, ņemot vērā to, ka šajā platformā saturu visbiežāk veido individuālas personas vai kompānijas, kurām šī ir pamata platforma, un mediji, kuru galvenā vai vienīgā funkcija ir individuāla komunikācija. Piemērotāko platformu atlase balstās uz satura veidu, kāds var tikt publicēts, auditoriju, kas visvairāk to izmanto un kompānijas iespējamo satura piedāvājumu. Arī tas, kādēļ šī auditorija izvēlas konkrēto platformu.

Facebook - uzņēmuma vizītkarte.

Facebook, ar aptuveni 2,91 miljardu aktīvo lietotāju, ieņem pirmo vietu ne tikai auditorijas apjoma ziņā, bet arī kā svarīgāko sociālo mediju vietni uzņēmuma digitālās klātbūtnes stratēģijā. Facebook ir kā sociālo mediju Google – ja kompānijai nepastāv Facebook lapa, tā principā var arī neeksistēt, un tas rada sliktu iespaidu un neuzticamību klientu acīs. Šī platforma piedāvā plašu rangu ar iespējām, tostarp dažādu veidu ierakstu publicēšanu, preču iegādi, informācijas ieguvi par jaunākajām ziņām un pasākumiem. Galvenokārt, tā ir iespēja ērti aplūkot ierakstus par sev interesējošām tēmām. Ņemot vērā lielo lietotāju apjomu, ir grūti precīzi noteikt Facebook auditorijas demogrāfiju, kas padara to par ideālu platformu digitālajam mārketingam.

Instagram - uzņēmuma vizuālais tēls.

Dzirdot vārdu savienojumu “Digitālais mārketings”, daudziem tas automātiski asociējas ar platformu Instagram. Vizuālais tēls un pievilcība spēlē lielu lomu kompānijas reputācijas un uzticamības veicināšanā. Šī ir platforma, kas iepazīstināja pasauli ar terminu “influenceris”, un joprojām ir viena no populārākajām preču un pakalpojumu tirgošanas ziņā. Tā kā Instagram pamatā ir mobilā lietotne, tā ir lieliski pielāgota ērtai un ātrai lietošanai jebkurā brīdī, tāpēc saturu ir iespējams aplūkot esot ceļā. Atskaitot vienkāršu attēlu vai video ierakstu veikšanu, Instagram piedāvā opciju publicēt un aplūkot stories, jeb stāstus, ko izmanto vairāk kā 400 miljoni cilvēku katru dienu. Šī opcija ļauj publicēt bildes vai video, kas pazūd pēc 24 stundām, tādā veidā sniedzot iespēju veikt ierakstus nepārstātinot laika joslu, un uz šiem ierakstiem klienti var ātri un viegli atbildēt. Instagram tekstiem pie attēliem, salīdzinot ar Facebook, vajadzētu būt īsākiem, vairāk koncentrējoties uz vizuālo materiālu, kā arī lietotāji vidēji pēc vecuma ir jaunāki, svārstoties no 13-24 gadiem.

TikTok - platforma ar plašām iespējām.

TikTok, iespējams, ir šobrīd visātrāk augošā sociālo mediju platforma. Ar vairāk kā miljardu aktīviem lietotājiem, Tiktok piedāvā iespēju izveidot un publicēt interesantu, informējošu un modernu saturu iekš aplikācijas ar dažādiem rediģēšanas rīkiem. Pateicoties algoritmam, atšķirībā no Instagram,TikTok lietotāji var nejauši uziet jūsu saturu jums nesekojot, brīdī, kad izveidotais video nonāk viņu “For You” lapā. Šis sniedz lielisku iespēju iepazīstināt zīmolu cilvēkiem, kuri, iespējams, par to iepriekš pat nebija dzirdējuši. TikTok lietotāju vecuma demogrāfija no iepriekš minētajām platformām ir visjaunākā, lielākoties ietverot jauniešus. Ja ir vēlme radīt savam zīmolam modernu un jautru priekšstatu, šī ir ideālā aplikācija, kur to izdarīt.

Cik bieži būtu jakomunicē sociālajos tīklos?

Cik bieži vajadzētu veikt ierakstus? Ierakstu biežumu nosaka, ņemot vērā uzņēmuma veidu un piedāvātā satura daudzumu, kā arī konkrētā zīmola auditorijas paradumus. Vidēji, būtu optimāli publicēt vismaz vienu ierakstu nedēļā, taču ir nepieciešams ņemt vērā arī ierakstu kvalitāti – pārāk liels ierakstu skaits īsā laika periodā var nelabvēlīgi ietekmēt ierakstu iesaisti. Publicējot ierakstus sociālajos medijos, ir jāatceras dažas pamatlietas - saturam ir jābūt atbilstošam, interesantam, vērtīgam un viegli lasāmam. Ir nepieciešams iepazīties ar katru platformu, kurā plāno publicēt ierakstus, un kā un kāpēc cilvēki to izmanto. Tad, publicējot ziņas, ir jāpielāgo sava pieeja katrai sociālo mediju platformai.