Mūsu pieredzējušies digitālo reklāmu speciālisti atradīs piemērotāko reklāmas kanālu tavam uzņemumam.
Mūsdienās, liela daļa mūsu dienas tiek pavadīta, izmantojot internetu. Balstoties uz 2022. gada vispasaules datiem, cilvēka vidējais ekrānā pavadītais laiks dienā ir 6 stundas un 58 minūtes. No šī laika, aptuveni 2 stundas un 27 minūtes veido sociālie mediji - jeb 35% no kopējā ekrāna laika. Tāpēc, lai efektīvi un pienācīgi popularizētu savas preces vai pakalpojumus, ir nepieciešams pielāgoties esošajām tendencēm, izvietojot ne tikai standarta reklāmas, bet arī reklāmas digitālajā vidē.
Digitālā reklāma nodrošina reklāmas satura piegādi lietotājiem caur dažādiem tiešsaistes kanāliem, kas iekļauj sociālos medijus, meklētājprogrammas, mobilās lietotnes un vietnes, kas atļauj reklāmas izvietošanu. Atšķirībā no parastām reklāmām, digitālās reklāmās ir iespējams panākt to, ka tieši izvēlētā mērķauditorija ieraudzīs tās saturu, kā arī tā paver iespēju ievākt precīzus datus par tās sasniedzamību un rezultātiem.
Viena no lielākajām digitālo reklāmu izvietošanas platformām ir Google. Google Ads sniedz iespēju reklamēt un popularizēt savus produktus un pakalpojumus, kad lietotāji meklē atbilstošus atslēgvārdus. Ja reklāma tiek izveidota veiksmīgi, tas var palielināt potenciālos ienākumus un pārdošanas apjomus. Google reklāmas strādā pēc PPC jeb pay-per-click principa, kas ir digitālās reklāmas modelis, kurā reklāmas izvietotājs maksā konkrētu summu katru reizi, kad kāds noklikšķina uz ievietotajām reklāmām. Būtībā, tiek iekasēta summa par vietnes apmeklējumiem, kuri ir panākti ar Google reklāmas palīdzību. Vispirms tiek izvēlēts reklāmas kampaņas tips. Visbiežāk izmantotais reklāmas veids ir search jeb atslēgvārdu reklāmas, kuras parādās Google meklēšanas rezultātu lapas augšā.
Vēl plaši izmantots reklāmas kampaņas veids ir display reklāmas, kas parādās Google reklāmas tīklā, jeb vietnēs, kas ir piekritušas izvietot Google reklāmas. Tās ir iespējams parādīt dažādos formātos - ar tekstu, attēliem, video un gif formāta failiem. Google reklāmas tīkls ir plašs, un tas sniedz iespēju reklamēt savu zīmolu ar mērķtiecīgi izveidotiem vizuāliem materiāliem savas mērķauditorijas visapmeklētākajās vietnēs. Tā kā YouTube pieder Google, pie Google Ads iet klāt arī YouTube reklāmas. YouTube ir otrā lielākā meklētājprogramma pasaulē, un šeit izvietotas reklāmas sniedz iespēju izpaust uzņēmuma personību un izveidot unikālu zīmola pieredzi. Papildus tam, YouTube analītika nodrošina daudz datu, tai skaitā iespēju uzzināt, kurā brīdī lietotājs pārstāj skatīties reklāmu. Kad reklāmas kampaņas tips ir izvēlēts, tiek noteikts reklāmas budžets, reģions, kurā reklāma parādīsies un tās vēlamā mērķauditorija, kas vēl vairāk nodrošina, ka izvietotā reklāma nesīs peļņu.
Instagram un Facebook ir pāris no plašāk izmantotajām sociālo mediju platformām pasaulē, kas nozīmē, ka to lietotāju starpā ir daudz potenciālo klientu un sadarbības iespēju. Instagram pieder Facebook, un abu platformu reklāmas ir iespējams pārskatīt vienā vietā - Facebook Ads Manager. Šis rīks palīdz mārketinga speciālistiem viegli atlasīt vairākas mērķauditorijas un reklāmas izvietojumu formātus. Kampaņas ir viegli pārvaldāmas, un rezultātus ir iespējams lejupielādēt. Lai gan ir iespējams palaist to pašu reklāmu abās platformās vienlaicīgi, ir noderīgi apzināties abu atšķirības un priekšrocības. Ņemot vērā to, ka liela daļa Facebook lietotāju izmanto arī Instagram, pastāv iespēja, ka vairums lietotāju vienā platformā to jau ir redzējuši otrā platformā, kas samazina reklāmas efektivitāti.
Vispārīgi, Instagram mērķis ir gūt iedvesmu un idejas, koncentrējoties uz vizuāliem materiāliem, un šī platforma lietotājiem nesaistās ar darījumu veikšanu. Tāpēc, Instagram ir vērts palaist reklāmas, kuru dominējošā ideja ir attēli un iespaida radīšana. Facebook, no otras puses, labāk der reklāmām, kuru mērķis ir aizvest lietotāju uz vietni ārpus platformas, lai veiktu darījumus. Lai izlemtu par reklāmas platformu, ir nepieciešams pārliecināties, vai vēlamajā mērķauditorijā esošie cilvēki ir aktīvi šajā tīklā. Facebook demogrāfija aptver plašu lietotāju tīklu no dažādiem vecumiem, taču, vidēji, Instagram demogrāfija ir jaunāka. Tādēļ, ka Instagram galvenokārt ir paredzēts vizuāliem materiāliem, Facebook ir labāka platformas izvēle, ja reklāma paredz iekļaut vairāk teksta un tai ir nepieciešama nozīmīga atbalsta informācija. Ja teksts iekļauj vairāk kā pāris teikumus, Facebook būs lielāka iespēja, ka lietotāji to izlasīs.
Ņemot vērā plašo reklāmas kampaņu veidu piedāvājumu, pirms izvietošanas ir svarīgi veikt analīzi, sākot ar pašu uzņēmumu un tā preces vai pakalpojumu lietotāju demogrāfiju. Lai nodrošinātu vislabāko reklāmas veiktspēju, ir nepieciešams izveidot spēcīgu izpratni par katru platformu. Beigu beigās, lai arī kāda stratēģija tiktu izvēlēta, digitālā mārketinga priekšrocība ir tāda, ka visu ir iespējams izmērīt pēc iegūtajiem reklāmas datiem, uz kuriem balstoties ir iespējams nonākt pie labākā iespējamā risinājuma.